:::::: »  Sacharidy, Proteiny, Aminokyseliny, Kreatin, Spalovače tuků, Stimulanty  « ::::::

Voda opravdu funguje

Obvykle se doporučuje, aby denní příjem vody činil minimálně 2 litry. Pro necvičící jedince je to příjem tekutin optimální, ale pro ty z Vás, kteří navštěvují pravidelně tělocvičnu nebo provozují jakýkoliv sport je to málo.

Svaly jsou ze 75% tvořeny vodou a namáhavé cvičení působí další ztráty vody. Kdyby jste pili pouze 2 litry vody denně, pravděpodobně byste začali trpět dehydratací. Znovu připomínáme, že nejste vytrvalí sportovci, ale potřebujete víc vody než lidé, kteří mají sedavý způsob života.

Voda je nezbytnou složkou většiny chemických reakcí a během cvičení jí hodně spotřebujete. Je také velmi důležitá pro vyprazdňování obsahu žaludku, transport a vstřebávání živin a napomáhání filtrace krve v ledvinách. To jsou jen některé příklady funkcí vody v těle, ale existuje jich samozřejmě mnohem více, například termoregulace.

Výzkumy se v zásadě shodují v otázce optimální hydratace v průběhu cvičení (180 – 260 ml vody 20 minut před cvičením, 120 – 230 ml každých 15 – 20 minut cvičení a 500 ml vypít ihned po cvičení za každých 500g, které ztratíte na váze v důsledku pocení). Méně už je ale řečeno o těch zbývajících zhruba 22 hodinách vašeho dne.

Karen Freeman, konzultantka v oblasti výživy pro americké futbalisty týmu San Diego Chargers navrhuje: „Mějte u postele láhev s vodou a napijte se kdykoliv se v noci probudíte. Když ráno vstanete, ihned vypijte asi 350ml vody a během dne vypijte nejméně 2 – 2,5l vody.

Společnost Goldfitness s.r.o. je výhradním distributorem značky WEIDER pro Českou republiku!
Možnosti platby - zajišťuje: PayU
Dobírka Hotově Převodem Kartou Česká spořitelna Raifka Komerční banka FIO mBank GE Money Sberbank Mobito
Přepnout na plnou verzi webu.